onsdag 1. februar 2012

Øyet, sjelens speil.

Det blir hevdet at "Øynene er sjelens speil" og at de kan utvise frykt, glede, sorg, tristhet, tankefullhet, hat, hevn og ondskap.
Hva forteller dette blikket
Et fantastisk bilde. Jeg er så takknemmelig for at det henger her hos meg, i min stue. Blikket, sjelens speil, et mysterium som selve livet. Et vakkert mysterium som alle og enhver skal ta godt vare på. En februar, fylt med små og store mysterier for oss alle.

        - Haldorsdatter, med et mysterie deg blikk -

3 kommentarer:

  1. Ett vakkert bilde med sjel du har der.. Kan tenke meg det tar seg fint ut på veggen..
    Håper alt er bra med deg:)
    Ha en fin dag:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg liker å tolke bilder, det er spennende, gjerne sammen med andre, forskjellige måter å se det på, ulike tolkninger. Dette bildet ble jeg sittende å se på, nysgjerrig på hva øynene ser der framme, åpent blikk, hun?han? vet noe jeg ikke vet...jeg likte også blåtonene godt.
    Nå fikk du meg til å gruble litt her jeg sitter:) KLEM

    SvarSlett
  3. Tomhet? Tankefull.... undring... ingen fasitsvar, enhver får oppleve, få noe ut av det. Hadde vært ok å se hele bildet i sine omgivelser:-) Hilsen anonyme Kari.

    SvarSlett