søndag 19. juni 2011

Depresjonsteppe.

"Mamma!! Hvorfor har du laget et depresjonsteppe!" utbørt min 24 år gamle datter.  "Depresjonsteppe! Det er jo laget av nesten bare gamle skjorter. Teppet har en historie."


Mitt liv er som en billedvev der jeg alene vever,
jeg velger farger selv som mønsteret fremhever.
Men når jeg vever sorgens tråder da stanser sangen,
du ser det hele fra oven, jeg glemmer jeg ser vrangen.
En dag er veven ferdig og skyttelen stille,
da rulles teppet ut og jeg vil skjønne hva livet mitt ville.
Da skal jeg se at mørke tråder også trengs iblant,
så gull og sølv og alle farger bedre bakgrunn fant.

Jeg håper du har en fin, fin kveld. Det har jeg :-) Jeg har omsider gjort ferdig blant annet dette historieteppet.
Ord om livet er hentet fra et seminar jeg var på for en del år tilbake. Jeg har gjort noen forandringer, for å tilpasse det til meg.

Fra -Haldorsdatter- seint på en lørdagskveld.




4 kommentarer:

  1. Nydelig teppe. Du er kjempe flink =)
    Jeg tenkte ikke deperasjons teppe når jeg så det.
    Langt ifra :)
    Ha en flott dag.
    Klem fra Elene.

    SvarSlett
  2. Nydelig teppe. :)
    Mimreteppe med minner ;)
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Nydelig teppe:) Så flnk du er:)
    Håper du har en fin søndag:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fint, du er flink!! =)

    SvarSlett